REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§ 1. Postanowienia wstępne
- Sklep internetowy Giftprints, dostępny pod adresem
https://giftprints.pl,
prowadzony jest przez RUDE spółka z o.o. z siedzibą w Woli Zadarzyńskiej,
wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi,
XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0001137246,
o kapitale zakładowym 5 000,00 zł, NIP 7312089284, REGON 540136454. - Niniejszy Regulamin skierowany jest zarówno do Konsumentów,
jak i do Przedsiębiorców korzystających ze Sklepu.
Określa on zasady korzystania ze Sklepu internetowego oraz
zasady i tryb zawierania Umów Sprzedaży na odległość
za pośrednictwem Sklepu.
§ 2. Definicje
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sprzedawca – RUDE spółka z o.o. z siedzibą w Woli Zadarzyńskiej, wpisana do KRS przez Sąd Rejonowy dla Łodzi Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy pod numerem 0001137246, o kapitale zakładowym 5 000,00 zł, NIP 7312089284, REGON 540136454.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, wykonująca we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem
https://giftprints.pl. - Umowa zawarta na odległość – umowa zawierana z Klientem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość (w ramach Sklepu), bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży (Produktu lub Produktów) ze Sprzedawcą.
- Konto – konto klienta w Sklepie, w którym gromadzone są dane podane przez Klienta oraz informacje o jego Zamówieniach.
- Formularz rejestracji – formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający utworzenie Konta.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie, umożliwiający złożenie Zamówienia.
- Koszyk – element oprogramowania Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta produkty, z możliwością ustalenia i modyfikacji szczegółów Zamówienia.
- Produkt – rzecz ruchoma lub usługa dostępna w Sklepie będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu. W zależności od charakteru Produktu może też oznaczać umowę o świadczenie usług lub umowę o dzieło.
§ 3. Kontakt ze Sklepem
- Adres Sprzedawcy: Majora Hubala 108, 95-054 Wola Zaradzyńska, Polska.
- Adres e-mail Sprzedawcy:
kontakt@giftprints.pl - Numer telefonu Sprzedawcy: +48 882 896 587.
- Numer rachunku bankowego Sprzedawcy: PL 29 1140 2004 0000 3602 8542 0980.
- Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą wyżej podanych adresów i numerów telefonów.
- Klient może kontaktować się telefonicznie w dni robocze w godzinach 8:00–16:00.
§ 4. Wymagania techniczne
- Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania Zamówień, niezbędne są:
a) urządzenie z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową,
b) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
- W zakresie newslettera: umowa o świadczenie usługi newslettera zostaje zawarta z chwilą
zapisania się Klienta do listy odbiorców i może być w każdym momencie rozwiązana poprzez
kliknięcie linku wypisującego bądź wysłanie e-maila z rezygnacją do Sprzedawcy. - Złożenie Zamówienia i korzystanie z pozostałych funkcjonalności Sklepu może wymagać akceptacji
plików cookies w przeglądarce Klienta, zgodnie z informacjami w Polityce Prywatności.
§ 5. Informacje ogólne
- Sprzedawca – w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie – nie ponosi odpowiedzialności za
zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu, spowodowane siłą wyższą,
niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą
techniczną Klienta. - Przeglądanie asortymentu Sklepu nie wymaga zakładania Konta.
Składanie Zamówień na Produkty znajdujące się w asortymencie Sklepu jest możliwe:a) po założeniu Konta (zgodnie z § 6 Regulaminu),
b) poprzez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych (bez zakładania Konta).
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto (w polskich złotych).
- Na końcową cenę do zapłaty przez Klienta składają się cena za Produkt oraz koszt dostawy
(transport, dostarczenie, usługi pocztowe). Informacja o łącznej kwocie podawana jest
w trakcie składania Zamówienia (w tym także tuż przed złożeniem Zamówienia). - W przypadku Umowy obejmującej prenumeratę lub świadczenie usług na czas nieoznaczony,
ostateczna cena obejmuje wszystkie płatności za okres rozliczeniowy. - Gdy charakter przedmiotu Umowy nie pozwala na wcześniejsze dokładne obliczenie ceny,
w opisie Produktu w Sklepie będzie zawarta informacja o sposobie, w jaki cena będzie obliczana,
a także o opłatach za transport, dostarczenie, usługi pocztowe czy inne koszty.
§ 6. Zakładanie Konta w Sklepie
- Aby założyć Konto, należy wypełnić Formularz rejestracji (podając m.in. adres e-mail i hasło).
- Założenie Konta w Sklepie jest darmowe.
- Logowanie odbywa się poprzez podanie loginu (adresu e-mail) i hasła.
- Klient może w każdej chwili, bez podania przyczyny i opłat, usunąć Konto,
wysyłając stosowne żądanie do Sprzedawcy (mailowo lub listownie na adres wskazany w § 3).
§ 7. Zasady składania Zamówienia
- W celu złożenia Zamówienia należy:
a) wybrać Produkt (i ewentualny wariant), a następnie kliknąć „Dodaj do koszyka”,
b) zalogować się na Konto lub skorzystać z opcji złożenia Zamówienia bez rejestracji,
c) (w przypadku Zamówienia bez rejestracji) wypełnić Formularz zamówienia,
podając dane odbiorcy i adres dostawy, wybrać rodzaj przesyłki
oraz (opcjonalnie) dane do faktury, jeśli są inne niż dane odbiorcy,d) kliknąć przycisk „Kupuję i płacę”,
e) wybrać jedną z dostępnych metod płatności i opłacić zamówienie w określonym terminie.
- Klient oświadcza, że wszelkie materiały (teksty, zdjęcia, grafiki, logotypy itp.)
przekazywane Sprzedawcy w celu personalizacji produktów:a) nie naruszają obowiązującego prawa ani praw osób trzecich
(w tym praw autorskich, prawa do ochrony wizerunku, dóbr osobistych),b) zostały pozyskane legalnie i ich wykorzystanie jest dopuszczalne
na mocy odpowiednich przepisów lub zgód. - Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za treści dostarczane Sprzedawcy.
W razie wystąpienia roszczeń osób trzecich z tytułu naruszenia ich praw
przez użycie przekazanych materiałów, Klient zobowiązany jest do pokrycia
wszelkich kosztów, odszkodowań oraz innych świadczeń, w tym kosztów obsługi prawnej,
jakie poniesie Sprzedawca. - Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za treści i materiały przekazywane przez Klienta
w celu realizacji zamówienia, w szczególności nie ma obowiązku ich weryfikacji. - W razie uzasadnionego podejrzenia, że dostarczone materiały naruszają prawo, prawa osób trzecich
lub dobre obyczaje, Sprzedawca ma prawo odmówić realizacji zamówienia w całości lub w części,
o czym niezwłocznie powiadomi Klienta.
§ 8. Oferowane metody dostawy oraz płatności
- Klient może wybrać jedną z dostępnych metod dostawy lub odbioru zamówionego Produktu,
wskazanych na stronach Sklepu (np. przesyłka kurierska, paczkomat itp.). - Metody płatności dostępne dla Klienta obejmują m.in.:
a) płatność przelewem na konto Sprzedawcy,
b) płatności elektroniczne (PayU),
c) płatność kartą płatniczą online (PayU)
- Szczegółowe informacje dotyczące metod dostawy oraz akceptowalnych metod płatności
znajdują się na stronach Sklepu.
§ 9. Wykonanie Umowy Sprzedaży
- Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu
przez Klienta Zamówienia (zgodnie z § 7). - Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie
i jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji poprzez wysłanie do Klienta
wiadomości e-mail. Z chwilą otrzymania tej wiadomości dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży. - W przypadku wyboru płatności przelewem, płatności elektronicznych lub kartą płatniczą,
Klient zobowiązany jest do dokonania płatności w terminie 2 dni kalendarzowych
od dnia zawarcia Umowy; w przeciwnym razie zamówienie zostanie anulowane. - Jeżeli Klient wybrał sposób dostawy inny niż odbiór osobisty,
Produkt zostanie wysłany w terminie wskazanym w jego opisie (z zastrzeżeniem ust. 5). - W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach dostawy:
a) terminem dostawy jest najdłuższy podany termin,
b) Klient może zażądać dostarczenia Produktów częściami lub też
po skompletowaniu całego zamówienia. - Początek biegu terminu dostawy Produktu do Klienta liczy się:
a) w przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem,
płatności elektroniczne lub kartą – od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy,b) w przypadku płatności za pobraniem (jeśli jest dostępna) –
od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. - Dostawa Produktu odbywa się na terenie Unii Europejskiej, chyba że opis Produktu stanowi inaczej.
- Dostawa Produktu do Klienta jest odpłatna, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
Koszty dostawy (transport, usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi w Sklepie
oraz podczas składania Zamówienia. - Maksymalny czas dostawy Produktu wynosi 14 dni roboczych,
chyba że w opisie konkretnego Produktu przewidziano inaczej.
§ 10. Prawo odstąpienia od Umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania przyczyny.
- Termin 14 dni liczy się od objęcia w posiadanie Produktu przez Konsumenta
lub osobę przez niego wskazaną. Przy Umowie obejmującej wiele Produktów –
od dostarczenia ostatniego z nich. - Konsument może złożyć oświadczenie o odstąpieniu pisemnie lub mailowo (dane w § 3).
Wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem 14 dni. - Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi otrzymanie takiego oświadczenia, wysyłając mail do Konsumenta.
- Skutki odstąpienia:
a) Umowę uważa się za niezawartą.
b) Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności,
w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów,
jeśli Konsument wybrał droższy sposób dostarczenia niż najtańszy oferowany),
w ciągu 14 dni od otrzymania oświadczenia o odstąpieniu.c) Zwrot płatności następuje takim samym sposobem, jakiego użył Konsument,
chyba że Konsument wyraził wyraźną zgodę na inny sposób,
który nie wiąże się z żadnymi kosztami.d) Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem
lub dowodu jego odesłania, w zależności od tego, co nastąpi wcześniej.e) Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy nie później niż 14 dni
od dnia poinformowania Sprzedawcy o odstąpieniu od Umowy.f) Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu.
g) Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego
w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu. - Prawo odstąpienia nie przysługuje m.in. w przypadku produktu „szytego na miarę”
lub spersonalizowanego według specyfikacji Konsumenta (zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta).
§ 11. Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkty.
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub mailowo (dane w § 3).
- Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni.
Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji za zasadną. - Towary odsyłane w procedurze reklamacyjnej należy kierować na adres podany w § 3.
- Jeśli na Produkt została udzielona gwarancja, informacje o niej znajdują się przy opisie Produktu.
§ 12. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasad dostępu do tych procedur znajdują się na stronach internetowych
Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a także w siedzibach powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów i Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej. - Konsument ma w szczególności prawo:
a) zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego (art. 37 ustawy o Inspekcji Handlowej),
b) zwrócić się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o mediację (art. 36 ww. ustawy),
c) uzyskać bezpłatną pomoc od powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznych, takich jak Federacja Konsumentów.
§ 13. Dane osobowe w Sklepie internetowym
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe przetwarzane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży,
a w przypadku wyrażenia zgody – także w celach marketingowych. - Odbiorcami danych mogą być w szczególności:
a) przewoźnicy (w przypadku wyboru dostawy wysyłkowej),
b) operatorzy płatności (w przypadku płatności elektronicznych lub kartą).
- Klient ma prawo wglądu w swoje dane oraz ich poprawiania.
- Podanie danych jest dobrowolne, ale niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży.
Brak podania wymaganych danych uniemożliwia realizację Zamówienia.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Umowy zawierane za pośrednictwem Sklepu są w języku polskim.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn
(np. zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw).
O każdej zmianie poinformuje Klienta z co najmniej 7-dniowym wyprzedzeniem. - W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy prawa polskiego,
w szczególności Kodeksu cywilnego, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy o ochronie danych osobowych. - Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/
.